Известие

Collapse
No announcement yet.

Лампата на airbag-a светна!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
    Много благодаря за изчерпателния отговор!
    Преди малко проверих буксите на колонката. Външно си изглеждаха съвсем наред. Огледах добре кабелите - всичко е здраво и стабилно. Извадих буксата и дадох контакт - резултата е записване на съвсем друга грешка, с код 13 и съответно си изписва нещо от сорта на Driver's belt алабала... O.C.
    Включих пак буксата и изтрих грешката - разкара се успешно.
    Другата обаче пак си стои, съотвено явно не е там проблема.
    Прави ми впечатление, че като дам на контакт, тая грешка с код 0В я записва 2 пъти.
    Единия път със статус "Наличен" и втори път със статус "Непостоянен".
    като дам да се изчистят грешките, тази със статус "Непостоянен" си се изтрива, а другата остава. И така до следващото даване на контакт, когато и двете грешки пак са там.

    Вече се притесних, че може да е централата
    Малко е вероятно да е централата. Такива важни устройства се градят на базата на високи норми за качество на компоненти, изпълнение и т.н.
    Но всичко е възможно. И все-пак преди да набедим централата, следва да изключим от уравнението други по-прости фактори.
    Мисля, че добрият подход е следният:

    1 - Откачаш акумуратора и изчакваш 1 минута.

    2 - Разкачаш откъм централата въпросните 4 вериги и с дигитален омметър мериш съпротивлението (в посока към детонаторите) на тези 4 вериги. Вероятно трябва да е от порядъка 0 - 100 ома. По всяка вероятност еднакво за четирите вериги. Обърни внимание, когато мериш това към волана, да разклатиш волана за да видиш дали се влияе от това. Ако се влияе - трябва да се прегледат и почистят гривните.
    Огледаи самите пинове на конекторите на централата. Може да са окислени, хлабави и от там да идат ядовете.

    PS:

    Отново ти обръщам внимание върху способа на мерене - с по възможност качествен дигитален омметър и в никакъв случай не ползвай пробни лампи или други подобни веригопроверители.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:05.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
      .....Вече се притесних, че може да е централата
      Втора употреба се намират < 50 лв. Друг е въпроса дали само светещата лампа те дразни. Щото на тез тез годинки възглавките не е много сигурно дали са живи още...
      Alfa Romeo 1.8 TS `98
      sigpic

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Малко е вероятно да е централата. Такива важни устройства се градят на базата на високи норми за качество на компоненти, изпълнение и т.н.
        Но всичко е възможно. И все-пак преди да набедим централата, следва да изключим от уравнението други по-прости фактори.
        Мисля, че добрият подход е следният:

        1 - Откачаш акумуратора и изчакваш 1 минута.

        2 - Разкачаш откъм централата въпросните 4 вериги и с дигитален омметър мериш съпротивлението (в посока към детонаторите) на тези 4 вериги. Вероятно трябва да е от порядъка 0 - 100 ома. По всяка вероятност еднакво за четирите вериги. Обърни внимание, когато мериш това към волана, да разклатиш волана за да видиш дали се влияе от това. Ако се влияе - трябва да се прегледат и почистят гривните.
        Огледаи самите пинове на конекторите на централата. Може да са окислени, хлабави и от там да идат ядовете.

        PS:

        Отново ти обръщам внимание върху способа на мерене - с по възможност качествен дигитален омметър и в никакъв случай не ползвай пробни лампи или други подобни веригопроверители.
        Щот не знаеш на 156 кат станат на 10 и повече години как им мрът централите Гривната на волана няма какво да и се чисти,тя е с лентов кабел и ако няма връзка се сменя
        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
          Щот не знаеш на 156 кат станат на 10 и повече години как им мрът централите Гривната на волана няма какво да и се чисти,тя е с лентов кабел и ако няма връзка се сменя
          По добре е човекът да си провери връзките към бомбите, преди да се мята на смяна на централа.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            По добре е човекът да си провери връзките към бомбите, преди да се мята на смяна на централа.
            Ако е умряла централата тя си записва съвсем друга грешка А за да стигне до централата за да мери разглобяването не е по малко,отколкото за гривната
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Ако е умряла централата тя си записва съвсем друга грешка А за да стигне до централата за да мери разглобяването не е по малко,отколкото за гривната
              Много е вероятно да се окажеш прав за гривната. Но нали се сещаш, че покрай проблема, поставен от човека, не е зле да се изясни принципът на действие и така да може да се решават и други подобни проблеми на колеги с бъдещи такива. Тогава няма да е нужно отново да се обясняваме и да пишем фермани.





              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #37
                Бях в подобен филм..
                Интересното което ми направи впечатление е, че като се извади куплунга от централата и той си окъсява вътре в него веригите към датчиците. Имаше некъф механизъм чрез зъбче некво който правеше този номер. Дефакто мериш, че имаш верига. Мисля че мушках върха на свинска опашка за да премахна късото...
                Alfa Romeo 1.8 TS `98
                sigpic

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                  Бях в подобен филм..
                  Интересното което ми направи впечатление е, че като се извади куплунга от централата и той си окъсява вътре в него веригите към датчиците. Имаше некъф механизъм чрез зъбче некво който правеше този номер. Дефакто мериш, че имаш верига. Мисля че мушках върха на свинска опашка за да премахна късото...
                  Това е хитра защита за да не се пусне по-грешка напрежение по линията и да изгърми някой заряд.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #39
                    Ще видим, като имам време тези дни, ще се пробвам да видя тая гривна на волана и буксите там. Все имам съмнения, че някъде там има лоша връзка.
                    Все пак целия филм започна с минаване през дупка и разтърсване на купето.
                    Lancia Delta 1.6 i.e - ex
                    Alfa Romeo 156 2.0 TS

                    рейтинг фотографов

                    Comment


                    • #40
                      [QUOTE=ecotronic;1143029]Според кода на грешката "0B" става въпрос за проблем във веригата на обтегача на шофьорския колан:


                      01 Airbag control unit ===> 'Clock Spring' of Steering wheel
                      02 Airbag control unit supply voltage
                      03 Control light for airbag system
                      04 Earth connection to control unit housing
                      05 Display for deactivation of airbag, passenger side
                      06 Crash Signal
                      07 Crash Signal
                      08 Airbag ignition circuit, driver side
                      09 Airbag ignition circuit, passenger side
                      0B Seat belt tension ignition circuit, driver side
                      0C Seat belt tension ignition circuit, passenger side
                      0E Sidebag ignition circuit, driver side
                      0F Sidebag ignition circuit, passenger side
                      12 Resistance seat-occupied sensor, passenger side
                      14 Keylock switch for disabling passenger airbag
                      15 Driver side front side impact sensor
                      17 Passenger side front side impact sensor
                      19 Cable configuration
                      1A Warning lamp circuit
                      21 Ignition circuit, window bag, driver side
                      22 Ignition circuit, window bag, passenger side
                      28 Power supply
                      2F = 47 Rear driver's side airbag explosive charge
                      32 Front Passenger Weight Sensor Internal/Unknown Error
                      34 Passengers Side 1st Stage Head Curtain Airbag

                      Здравей колега.
                      При диагностика ми изписа следната грешка:
                      15 Driver side front side impact sensor . Къде се намира въпросния сензор!
                      ALFA ROMEO 166 2.0 TS, 150HP

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от shtrapuliak Покажи съобщение
                        При диагностика ми изписа следната грешка:
                        15 Driver side front side impact sensor . Къде се намира въпросния сензор!
                        На лявата колонка между вратите.



                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment

                        Working...
                        X